Psikolojik Testler Eğitimi / İstanbul

Psikoloji Eğitimleri kapsamında İstanbul da düzenlenecek olan “ Psikolojik Testler Eğitimi ” nin ayrıntılarına ilişkin açıklamalar;

Eğitimi Programın Amacı

Psikolojik testler eğitiminde katılımcılara sunulan testlerinin içeriği ve uygulaması hakkında bilgi ve yetkinlik kazandırmak ve eğitim sonrasında uygulama yeterliliğine sahip olmalarını sağlamak.

Eğitiminin İçeriği

2 günlük bir program dahilinde yürütülecek olan eğitimde tüm testler teorik ve uygulamalı olarak sırasıyla ele alınacaktır.

1.GÜN

Bender-Gestalt Testi 
L.A. Bender tarafından geliştirilmiş olan Bender Gestalt Görsel Motor Algılama Testi Ayşe Yalın ve Oya Somer tarafından Türkçeye uyarlanmıştır. Test, 5-11 yaş arasındaki bireylere uygulanır ve bireysel zeka testi olarak kullanılır. Zekânın görsel devinimsel motor algılamasında gerilik, regresyon, fonksiyon kaybı ve organik beyin hasarlarını saptamak amacıyla kullanılmaktadır. 9 şekilden oluşmaktadır ve bu şekilleri kişinin çizmesi istenir. Görülen ve çizilen şekillerin her bir farklılığı farklı puanlandırılarak kişinin görsel motor algılama puanı hesaplanır. Sınırlandırılmış süre uygulaması yoktur.

Koppıtz İnsan Çizim Testi
4-9 Yaş aralığındaki çocuklara uygulanır. Çocuğun duygusal olgunluk seviyesi (yaşı) ve duygusal gelişimde yaşanan olası sorunlar ile ilgili bilgi veren bir testtir. Aynı zamanda duygusal olgunluk yaşının gelişimsel / kronolojik yaşı ile paralel olup olmadığı konusunda bilgi verir.

Peabody Resim-Kelime Testi

L.M.Dunn tarafından geliştirilen test kelime bilgisinin gelişimini ölçmeye yöneliktir. Bireysel bir performans testi olan Peabody 2-12 yaş aralığındaki çocuklara uygulanır. Testim uygulama süresi ortalama 15 – 20 dakikadır. Her biri 4 resimden oluşan kartlar ve kelimelerin yer aldığı kayıt formundan oluşur. Elde edilen puanlar norm tablolarına göre yorumlanır.

CAT ( Çocuklarda Tematik Algı Testi)
C.A.T. testi, değişik pozisyonlarda çizilmiş hayvanları içeren 10 karttan oluşmaktadır. 3-10 yaş arası tüm çocuklara uygulanabilir.

C.A.T bir çocuk için çok önemli olan figürleri ve dürtüleri anlamamızı kolaylaştırmak amacıyla oluşturulmuştur. Resimler özellikle beslenme problemleri ve genel olarak da oral problemler konusunda bilgi vermek; kardeş kıskançlığından kaynaklanan problemleri araştırmak; anne-baba figürlerine karşı tutumu ve bu figürlerin nasıl algılandığını ortaya çıkarmak ve bir çift (karı-koca) olarak anne-baba ile çocuğun ilişkilerini görmek üzere düzenlenmiştir. Yine bunlarla ilişkili olarak, çocuğun agresyonu, yetişkinler dünyasındaki yeri, muhtemel bir mastürbasyonla ilişkin olarak da gece yalnız kalmaktan duyduğu korku, tuvalet eğitimi ve ailenin buna tepkisi hakkındaki fantezilerini görmek amaçlanmıştır. Ayrıca yine çocuğun yapısı ve büyümeyle ortaya çıkan problemlere çocuğun reaksiyonunun dinamik işleyişini de öğrenmeyi amaçlamakta.

Louisa Duss Psikanalitik Hikâyeler Testi
Louisa Duss psikanalitik hikâyeler testi 10 ayrı kısa hikâyeden oluşur. Testte her öykünün ayrı bir içeriği vardır. Amaç Psikanalitik teoriye uygun olarak, her gelişim dönemine uyan olası problemi ortaya koymaktadır. Louisa Duss testi, çocukların sorunlarını çözümlemek ve anlayabilmek için hazırlanmış tekniklerin gelişmişlerinden biridir. Bu testte yararlanılan hikâyeler, çocukların anlayabilecekleri ve ilgi duyabilecekleri biçimde yapılandırılmıştır.

2.GÜN

Frostig Gelişimsel Görsel Algı Testi
Çocukların görsel algılarını değerlendirmeye yardımcı olan bir algı testidir. 5 yaş 6 ay ile 6 yaş arasındaki çocuklara uygulanabilen, çocuğun ilkokula başlamaya hazır olup olmadığını ölçen, bir okul olgunluk testidir El-Göz Koordinasyonu, Şekil-Zemin Ayırımı, Algılama Sabitliği (Şekil Değişmezliği ), Mekânla Konumun Algılanması (Uzaydaki Pozisyon) ,Mekan İlişkilerinin (Uzay ilişkilerinin) Algılanması olmak üzere 5 algısal beceriyi ölçen bir performans testidir.

Ankara Gelişim Envanteri
0-6 yaş arasındaki çocukların gelişimi bu testte 4 farklı alanda incelenmektedir. Bu test sadece anne baba veya çocukla daha çok vakit geçiren veya ilgilenen kişi tarafından doldurulmalıdır. Çocuğun becerileri ve gelişimini değerlendirmeye yöneliktir.

OKHT (Okula Hazırlık Değerlendirme Testi)
6 yaş 4 ay öncesinde (zeka testinin alt sınır yaşı olması dolayısıyla) anasınıfında zorlanma yaşayan ve ilkokula başlamasında tereddüt edilen çocukların temel bilgi ve becerilerini sınamaya yarar. Çocukların okula, okulun gerektirdiği kurallara ve öğrenmeye hazır olup olmadığını saptamak amacıyla yapılan bir testtir. Okula hazırlanırken olması gereken fizyolojik, çevresel ve zihinsel faktörleri değerlendirmekte kullanılır.

Metropolitan Okul Olgunluğu Testi
Çocukların okula, okulun gerektirdiği kurallara ve öğrenmeye hazır olup olmadığını saptamak amacıyla uygulanır. Okula hazırlanırken olması gereken fizyolojik, çevresel ve zihinsel faktörleri değerlendirmekte kullanılır. Kelime Anlama, Cümleler, Genel Bilgi, Eşleştirme, Sayılar, Kopya Etme gibi 6 alt test ve toplam 100 maddeden oluşur. Testin sonucunda, çocuğunuzun okul için gereken olgunluğa ne ölçüde hazır olduğu ve düzeyiyle ilgili sağlıklı veriler elde edilir. Test 5-6 yaş çocuklarına uygulanmaktadır. Test çocukları anaokulun sonunda veya birinci sınıfın başlangıcında incelemek için kullanılmaktadır.

Gesell
3-7 yaş arasındaki çocuklara uygulanmaktadır. Daha çok ilkokul öncesi dönemde uygulanır. Kolaydan zora doğru sıralanmış şekillerden oluşur. Çocuklarda motor beceri, görsel algı, görsel hafıza, el-göz koordinasyonu, küçük kas becerilerini ölçer. Kısa süreli hafızayı değerlendirir. Buradan elde edilen sonuca bakılarak kabaca IQ seviyesine ulaşılır.

EĞİTİME ÖN KAYIT YAP

Eğitim Sorumlusu

Yasemin OZAN M.A. Msc Uzm. Klinik Psikolog

Lisans eğitimini Boğaziçi üniversitesi Psikolojik Danışmanlık bölümünde tamamladıktan sonra Klinik Psikoloji Uzmanlık eğitimini (MA, Yüksek Lisans) Bilişsel Davranışçı Yaklaşımlı Psikoterapi kuramı alt yapısı üzerine yapmıştır. İkinci uzmanlığını (MSc, Yüksek Lisans), Walden Üniversitesi, Minneapolis, USA’de yine Klinik Psikoloji üzerine yapmıştır. Aynı üniversitede, Klinik Psikoloji üzerine yapmakta olduğu doktora programını entegratif terapi yaklaşımları alt yapısı üzerine Walden Üniversitesi ‘nde tamamlamaktadır. Doktora tezi Türk Kültüründe annelerin başetme becerilerinin kişinin yetişkinlik döneminde kendi başetme mekanizması üzerindeki etkisi ile ilgilidir (PhD, Minnesota, USA).

Yasemin Ozan, uzmanlık tezini çocuklarda Yaygın Anksiyete Bozukluğuda, Kognitif Terapi yaklaşımlı, klinik uygulamalar alanında tamamlamıştır. Ayrıca Uzmanlık eğitim süresince Kognitif Terapi yaklaşımı ile Kaygı Bozuklukları ve Duygu Durum Bozukluklarının tedavisi ile ilgili süpervizyon ve eğitim almıştır. İstanbul Gestalt Enstitüsü’nde bir yıl sure ile Gestalt Terapi Yaklaşımlı süpervizyon programına devam etmiştir.

2006-2007 yılları arasında Refugee Legal Aid Program of the Helsinki Citizens Assembly çatısı altında gönüllü olarak mülteciler ile travma sonrası stres bozukluğu alanında çalışmıştır. Çapa Tıp Fakültesi Nöropsikiyatri Bölümü’nde bir yıl sure ile nörokognitif testlerin uygulanması ile ilgili staj yapmış ve Ankara Hacattepe Üniversitesi’nde nörolojik testlerin uygulanması ile ilgili sertifika programlarına katılmıştır.

Ergen ve yetişkinlerde Kaygı Bozuklukları ve Duygu Durum Bozuklukları ile ilgili çalışmalarının yanı sıra çocuklarda Hiperaktivite ve Dikkat Eksikliği, Özel öğrenme Güçlüğü ve Duygu Durum Bozukluklarının tanı ve tedavisinde testler ve klinik uygulamalar, Çocuk Odaklı Aile Terapisi ile ilgili süpervizyon ve sertifika programlarına katılmış olup halen bu alanda çalışmalarını sürdürmektedir. Özellikle Travma Sonrası Stres Bozukluğu alanında etkin olarak kullanılan EMDR I ve EMDR II (Eye Movement Desensitization and Reprocessing)(Çift Yönlü Duyarsızlaştırma ve Yeniden Yerleştirme)sertifika programlarına katılmış olup, özellikle çocukluk dönemi travmatik yaşam olayları, travma sonrası stress bozukluğu, panic bozukluk ve özgül fobilerde EMDR tekniğini etkin olarak kullanmaya devam etmektedir.

EĞİTİME ÖN KAYIT YAP

Eğitim Kontenjanı

48 kişi ile sınırlıdır.

Sertifika ve Süpervizyon

* Eğitim sonunda PADEM Psikoloji onaylı Katılım Sertifikası verilecektir.

** Ayrıca isteyen katılımcılar altı ay içerisinde her testten üç ayrı uygulama yaparak 3 kişilik gruplar halinde yapılacak süpervizyon eğitimine katılarak uygulayıcı yeterlilik sertifikası alabilirler.

*** Süpervizyon tarihleri eğitimde ilan edilecek olup süpervizyon bedeli 75 TL’ dir.

Eğitim Yeri

  Taksim GÖNEN Otel / İstanbul

Eğitim Tarihi

2 Mart 2019 Cumartesi Saat: 10:00 – 17:00

3 Mart 2019 Pazar Saat: 10:00 – 17:00

TEST MATERYALLERİ ORİJİNALDİR & KATILIMCILARA HEDİYE EDİLECEKTİR

Ücret :

Erken Kayıt 2 Şubat 2019 tarihine kadar 690 TL

Geç Kayıt 3 Şubat 2019 ve sonrası 790 TL

Not: Eğitim bedelinin 150 TL sini ön kayıt bedeli olarak yatırdıktan sonra kalan kısmı eğitim günü elden ödeyebilirsiniz.

*Eğitim ücretinin tamamını Psikoloji Marketinden (www.psikolojimarketi.com ) kredi kartı ile taksitle ödeyebilirsiniz.

**5 Kişi ve üzeri gruplara %10 indirim uygulanır.

*** Lisans öğrencilerine ( Açıköğretim Fakültesi Hariç) %10 indirim uygulanır. (Öğrenci belgesinin ibraz edilmesi gereklidir)

**** İndirimlerden yalnızca birisi kullanılabilir.

EĞİTİME ÖN KAYIT YAP

GARANTİ BANKASI MEYDAN ŞUBESİ (PADEM Psikoloji adına)
Hesap Numarası : 745 – 6298261
IBAN NO              : TR 62 0006 2000 7450 0006 2982 61

AÇIKLAMALAR

* Bankaya ödeme yaparken katılımcı isminin belirtilmesi gerekmektedir.

* ATM’den ödeme durumunuzda ödeme yaptığınız anda 0212 416 35 29, 0507 500 23 43 numaralı telefonlarımızdan lütfen bilgi veriniz. (Ad Soyad ve TC Kimlik gibi bilgileriniz ATM ödemelerinizde gözükmemektedir.)

* Ödemenizi tamamladıktan sonra egitim@padempsikoloji.com e-mail adresine veya ilgili telefon numaralarına ödeme bildirimi yapınız.

* Ücret yatırılmadan yapılan kayıtlar ön kayıt hükmündedir. Eğitime başlamadan önce ön kayıt bedeli ya da ücretin tamamının yatırılması gerekmektedir.

* Eğitim başlama tarihine 15 gün kaldığında eğitime katılım iptali ve eğitim ücreti iade talepleri kabul edilmemektedir.

* Herhangi bir sebepten dolayı, eğitime katılamayan kursiyer en az 5 gün önceden bilgi vermek kaydıyla bu hakkını bir yıl süreyle  başka bir tarihte düzenlenecek olan eğitime katılmak sureti ile saklı tutar.

* PADEM Psikoloji hiçbir neden belirtmeksizin eğitimi iptal etme hakkını kendinde saklı tutar. Eğitimin iptali halinde ödemelerini yapmış olan katılımcıların ücretleri iade edilir.

* Eğitime kayıt yapılan tarihte var olmayan ve ön görülmeyen, tarafların kontrolleri dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin ya da her ikisinin de yüklendikleri sorumluluklarını kısmen yada tamamen yerine getirmelerini yada bunları zamanında yerine getirmelerini imkansızlaştıran haller (mücbir sebep; tabii afet, savaş, terör, mevzuat hükümleri, hayati öneme haiz sağlık problemleri, vefat olarak kabul edilir.) Mücbir sebep şahsında gerçekleşen taraf, diğer tarafa durumu derhal yazılı/e-mail yolu ile bildirmekle yükümlüdür. Mücbir sebebin devamı esnasında tarafların yükümlülüklerini yerine getirememelerinden dolayı herhangi bir sorumlulukları doğmaz.

* PADEM Psikoloji, eğitimlerin iptal edilmesi durumunda katılımcıların uğrayacağı ulaşım, konaklama ve diğer hiçbir zarardan sorumlu değildir.

* Başvuru formunu doldurarak müracaatta bulunanlar açıklamalarda belirtilen hususları kabul etmiş sayılırlar.

2019-05-14T09:30:59+00:00Aralık 29th, 2018|Tamamlanan Eğitimler|